کرباسیان:آغاز عملیات اجرایی اکتشاف معدن توسط روس‌ها تا ماه آینده
تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:, | 13:40 | نویسنده : کميته روابط عمومی

معاون وزیر صنعت از آغاز عملیات اجرایی اکتشاف معدن با حضور روسیه در کشور تا یک ماه آینده خبر داد

مهدی کرباسیان با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که پیش نویس یادداشت تفاهم بین ایران و روسیه برای اکتشاف معدن مبادله شده است، اظهار کرد: 7000 کیلومتر مربع در جنوب یزد و شمال کرمان پیش بینی شده که امیدواریم در حوزه اکتشاف مراحل نهایی آن ظرف یک ماه آینده به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین با اشاره به مذاکرات با کشور قزاقستان برای همکاری درحوزه اکتشاف تصریح کرد: در حال حاضر با قزاقستان مذاکرات مقدماتی انجام شده و پیرو سفر رییس جمهور به این کشور کلیات آن تصویب شده است. وی افزود: همچنین یادداشت تفاهم بین دو وزیر امضا شده و دیروز ملاقاتی با سفیر قزاقستان و مکاتباتی با وزیر مربوطه قزاق داشتیم که پیش‌بینی مان این است که ظرف 15 روز آینده و قبل از ملاقات دو رییس جمهور بتوانیم در حوزه آهن و روی مذاکرات را نهایی کنیم.

کرباسیان همچنین با اشاره به افتتاح معدن طلای زرشوران در روزهای آینده، گفت: در حال حاضر با اکتشافاتی که انجام دادیم افزایش ظرفیت معادن طلا در کشور از صد تن به 150 تن قطعی است و هفته آینده با حضور آقای جهانگیری کارخانه طلای زرشوران که بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه با ظرفیت سه تن است افتتاح می‌شود. رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین درباره انتقاد کارخانه آلومینیوم لامرد درباره عدم پرداخت درصد مربوط به سازمان ایمیدرو گفت: درصدی که مربوط به ما است منتظریم که مشکل چین در بانک مرکزی گیر کرده حل شود که اگر این موضوع مرتفع شود پول ما آماده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: